fredag 5 oktober 2012

Mina favoritspelare i motståndarlagen

Vissa spelare gillar man. Andra inte. Det gäller KFFs spelare men lika gärna motståndarna. Ibland handlar det om att man gillar en viss spelartyp. Jag är t ex generellt sett inte speciellt imponerad av Stefan Schwarz-typen. Även om detta är spelartyper som man alltid vill ha i sitt lag så är det inte spelartyper som jag har några starkare känslor till. Jag gillar hellre snabba, tekniska yttrar. Eller tekniska, offensiva centrala mittfältare.

Så givetvis har man sina favoriter i allsvenskan, även bland dem som inte bär röd tröja. Min absoluta personliga favorit är Jiloan Hamad i MFF. Jag tror och hoppas att han snart kommer att bära en gul-blå tröja av full storlek. En fantastisk spelare på alla sätt. Och dessutom en ledare. Idag kapten såväl i MFF som i U21-landslaget. Jiloan är för mig en av de riktigt stora allsvenska spelarna, och tyvärr lär vi snart tappa honom till större ligor.

Andra allsvenska favoriter för min del är Anders Svensson och Tobbe Hysen (givetvis, de är ju stora gul-blåa spelare) men även en del spelare på något lägre nivå, som Johan Larsson, Mattias Lindström, Niklas Hult eller Daniel Sobralense (ja, jag gillar honom fortfarande trots att han lämnade KFF).

Och sedan gillar jag verkligen Chippen, förvisso inte i allsvenskan men ändå en spelartyp som jag verkligen gillar. Snabb, teknisk, men också effektiv. Han skapar alltid farligheter och gör en hel del mål och assist. Dessutom är han numera helt ok defensivt, inte alls som när han kom fram för 8-10 år sedan.

Vilka spelare gillar jag då inte? Jag vill egentligen inte spy galla omkring mig, men det är klart att varken Nisse Johansson eller Andreas Augustsson hör till mina stora favoriter.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar