lördag 29 september 2012

Fotbollsgodis?

Gefle borta är inte det matchen man ser fram emot när man har en hel allsvenska framför sig på vårkanten. Tror att stora delar av fotbollssverige ser Gefle-Kalmar modell 2012 som en av de minst glamorösa av säsongens 240 matcher. Ändå kommer åtminstone jag sitta där imorgon och antingen leta fulstream eller lyssna på SRs websändning.

Visserligen har jag stuckit ut hakan och sagt att det är klart nu. Och egentligen tror jag väl att det är så, men samtidigt är jag fortfarande nervös. Lagen under har tagit en del poäng på slutet och avståndet ner till strecket är inte särskilt långt. Dock är det många lag som ska förbi och jag tror som sagt egentligen inte att det är någon fara. Men jag tycker verkligen inte att KFF ska behöva vara ett lag vars supportrar har höstångest.

Erik och Mendes är fortfarande borta och det är givetvis tunga avbräck. Erik är oerhört viktig både som kämpe, bollvinnare och offensiv kraft. Och Mendes, även om han är en målsumpare av rang, så kommer han till lägen och är ett ständigt hot med sitt djupledsspel. Eftersom Gefle lär ha en hel del boll hemma på sitt konstgräs hade det varit fint att ha Mendes i laget.

Mitt tips inför morgondagen blir 1-1. Ett resultat som jag tror båda lagen skulle vara hyfsat nöjda med och som för KFFs del skulle innebära att det vore ännu mer klart än det redan är. Och visst hoppas vi på en seger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar