söndag 23 september 2012

Det allsvenska kontraktet 2013 är säkrat?

2012 skulle inte handla om att bara hålla sig kvar. KFF skulle ju vara med i toppen och slåss. Men nu har det blivit som det blivit och därför känns det skönt att med sju omgångar kvar kunna klargöra att det allsvenska kontraktet är nästan, nästan klart. Nu tittar vi uppåt. Det är bara två pinnar upp till femteplatsen som skulle kunna innebära ett anständigt avslut på säsongen.

Abiola Dauda. Jag förstår ingenting. Jag har sett honom som en habil inhoppare. Om någon frågat mig inför säsongen om KFF skulle förlänga med honom eller inte så vet jag inte vad jag hade svarat. Nu är han stekhet och tvåa i skytteligan. Där ser man var självförtroende och förtroende från tränaren kan betyda. Förläng snarast, tack....

Såg inte matchen ikväll, men på webradion lät det som en ganska trist historia. Jag bryr mig inte särskilt. Tre pinnar är tre pinnar.

Kryss för AIK och Elfsborg och seger för Häcken och hux flux är det Hisingslaget som sitter i förarsätet. Men det är mycket kvar fortfarande, så kommandot kommer säkert skifta fler gånger innan Lennart Johanssons pokal ska delas ut. Men visst är det en riktigt kul och spännande situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar