torsdag 19 juli 2012

Starkt att vinna i Kroatien

Får erkänna att jag inte känner till Osijek särskilt väl. Enligt uppgift är det ett mittenlag i den kroatiska ligan som tog sin EL-plats via cupen, precis som KFF. Hursomhelst så är det oerhört starkt att åka ner till Kroatien och vinna med 3-1. Jämför det med de andra svenska lagen, AIK kryssade hemma mot isländskt motstånd medan Elfsborg åkte ner till Moldavien och fick stryk med 1-0. I jämförelse så är KFFs insats fantastisk.

Nu tror jag visserligen att AIK och Elfsborg krånglar sig vidare i alla fall. Och KFF, som jag inför dagens match hade gett 35-40% chans att gå vidare, ska ha riktigt goda chanser att fixa detta på GFA om en vecka. Jag är på väg neråt stan framåt slutet av nästa vecka och det känns onekligen intressant att försöka vara på plats redan på torsdagskvällen för att gå på matchen. Europaspelet är verkligen en extra krydda.

Tyvärr kunde jag inte se matchen idag. Försökte förgäves hitta en fulstream men ikväll gick jag bet.

Elfsborg är uppenbarligen inte i storform just nu. 1-0 pisk i Chisinau imponerar knappast. Helt rätt läge för KFF att åka till Borås arena i helgen med andra ord. Detta är alltid en av årets svåraste matcher, men kanske, kanske är den något mindre svår just i detta läget.

Nu blir det snart OS-krönikan från Seoul 1988. SVT har uppenbarligen tagit det geniala greppet att sända gamla OS-krönikor som uppladdning inför London-OS som startar nästa fredag. För oss idrottsnördar är det en genialisk idé, så nu ser jag fram emot en hel del George Cramne, Ben Johnson, Kristin Otto, Griffith Joyner och Greg Louganis. Vilka minnen!! Tyvärr är nog detta det OS där dopningen stod på sin absoluta topp. Många riktigt bra resultat som ingen varit i närheten av senare. Och det visade ju sig bli den sista olympiaden innan östblocket föll samman. Men man får bortse från det och bara njuta av nostalgi på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar