måndag 11 juni 2012

Hur man förstör en sommar.

Förlust mot Ukraina. 2-1. Oerhört tungt, och dessutom sett till matchen som helhet helt rättvist.

Ett mästerskap med svenskt deltagande definierar en svensk sommar. Vi minns alla sommaren 1994. Jag har ingen aning om jag åkte på semester den sommaren. Jag vet inte om jag var på Öland och badade eller kanske festade på Strand i Borgholm. Men nog vet jag var jag befann mig när vi slog Saudiarabien med 3-1 i åttondelen. Och just det, jag var ju i Göteborg en helg. Det minns jag eftersom vi såg Sverige-Bulgarien på ett sämre hak. 2012 lär inte bli en sådan sommar.

Sheva var ju slut. Men två mål idag gör honom till en än större hjälte än han varit tidigare. Tyvärr kan jag inte uppskatta det en dag som denna.

Ingen svensk var bra idag. Ibra gjorde mål men var inte bra i övrigt. Alla verkade handlingsförlamade. Nu tror jag att vi kommer att se Elmander, Chippen och Svensson från start mot England.

Visst kan vi gå vidare fortfarande. Det blir en snårig väg, men eftersom England och Frankrike kryssade så har vi det fortfarande i egna händer. Men ni får ursäkta om jag inte är särskilt optimistisk just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar