söndag 10 juni 2012

Tufft för Oranje nu

Tungt igår att se Oranje misslyckas kapitalt mot Danmark. Nu ser helt plötsligt vägen till guldet väldigt lång och snårig ut. Visst kan man tänka sig ett scenario där det går att gå vidare även med förlust mot Tyskland, d v s om Tyskland går rent och Portugal, Danmark och Holland slår varandra och landar alla på tre pinnar. Men sanningen är nog att matchen på onsdag mot Tyskland blir helt avgörande för Hollands framtida öden. En pinne kan räcka, förutsatt att man slår Portugal i sista så klart, men egentligen måste Holland gå för seger. Ingen lätt uppgift, minst sagt.

Klaas-Jan måste starta mot Tyskland. Jag ser då helst att han tar Affelays ytterplats, men annars ser jag hellre RVP på bänken än Klaas-Jan.

Har just sett en oerhört stark insats av Italien, som fixade 1-1 mot Spanien. Chellini, Pirlo, Cassano, Di Rossi, Buffon. Det var många italienare som gjorde en riktigt stark insats. Däremot inte Balotelli som jag har i min EM-elva. Nu ryker han nog inför andra omgången då jag gissar att han kommer att lämnas på bänken i nästa match till förmån för Di Natale som kom in och gjorde Italiens 1-0.

Bara ett dygn kvar till Sveriges match mot Ukraina. Börjar kännas pirrigt. Och min magkänsla börjar säga mig att Johan Elmander inte är riktigt redo. Därför tror jag just nu att detta är vår startelva imorgon:

Isak
Lustig-Mellberg-Granen-M.Olsson
Svensson-Kim
Seb-Ibra-Rasmus
Toivonen

Inte den elva jag själv hade valt, men jag tror att Hamren har förtroende för Toivonen och väljer honom före Hysen och Rosenberg. Under förutsättning att Elmander inte är disponibel som sagt.

Irland-Kroatien känns inte som den mest intressanta matchen, men detta är ju EM som sagt. Och då sitter man där oavsett vilken match det handlar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar