tisdag 19 juni 2012

Stolthet!!

Sveriges insats ikväll var fantastisk. I en match som inte betyder någonting. Ibra, Mellberg och den inhoppande Chippen förtjänar alla fem getingar. Världsklass på riktigt.

Detta var en insats som visade på stolthet. De hade inget att spela för. Vissa ville visserligen visa upp sig för klubbar (Chippen, Emir, Mellberg, Martin) men först och främst handlade detta om Sveriges stolthet. Fantastiskt!!!

Nu lämnar vi EM och kommer att ha spela VM-kval i höst. Då får vi möta världens kanske bästa lag, Tyskland. Ett lag som fått stryk av Frankrike. Ett lag som vi kan slå. Ryktet om svensk fotbolls död är överdrivet.

Sverige är ute. Holland är ute. Danmark är ute. Mina boys framöver är italienarna.

Nu ser vi fram emot att njuta av resten av turneringen. Dock kommer jag att åka på semester till Spanien på lördag, så mitt EM-fokus lär vara begränsat. Dessutom kan jag lova att bloggen kommer att ligga i träda under en vecka. Kanske hade det varit annorlunda om vi hade gått vidare, men som det är nu känner jag att mina kommentarer kan kvitta. Mitt fokus blir snarare pool, sangria, badboll. rioja, tapas och solbränna. Prognosen är 28-34 grader hela veckan. Jag kan leva med det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar