fredag 15 juni 2012

Primalskrik

AAAARRGHHHHHH!!!!

Förlust mot England efter att ha haft en 2-1 ledning en bra bit in i andra halvlek. Känns riktigt, riktigt jobbigt.

England är inte ett bättre lag än Sverige. Inte 2012. Inte en chans.

Jag hade många synpunkter på Hamréns insats idag. Varför Rosenberg före Ola i en situation där man rimligtvis inte kommer att ligga på kontring? Varför tar man ut Rasmus som varit bäst på plan hittills istället för t ex Seb som hade en ganska medioker afton offensivt. Och vad hände med Ibra? Varför var han osynlig? Och slutligen, Elmander är uppenbarligen hämmad av sin skada. Varför väntade man så länge med bytet?

Hursomhelst, en riktigt tung och onödig förlust och nu kommer Sverige för första gången på väldigt länge (mina kunskaper om VM 1978 är begränsade, så jag vet inte hur det var då och vet därmed inte när det senast skedde) spela en obetydlig mästerskapsmatch. Den betyder mycket för andra lag så jag hoppas att de fortfarande ger 100%.

Många kräver Hamréns avgång. De kan inte mycket om fotboll. Han är debutant på den här nivån, på samma sätt som 11-12 av våra spelare. Han har fört in något nytt i svensk fotboll och måste få en chans till.

Fan vad jobbigt!!

Nu är det Oranje som gäller för min del, men även det ser oerhört svårt ut. Nästa lördag, på midsommardagen, åker jag till Spanien på semester och det ser ut som att jag då inte längre kommer att ha några emotionella kopplingar till EM. Så det får bli fokus på Riojaviner, bollek i poolen, sangria eller tapas och glömma fotbollen helt och hållet.

En knapp månad, sedan är KFF igång igen. En klen tröst idag.

Faaaaan!!

1 kommentar:

  1. Troligen har man inte ögonen öppna, jag tror att vissa personer redan har bestämt sig för att vidta vissa åtgärder utan att inventera verkligheten.

    Jag tycker att Rasmus var en av de bästa svenskarna på planen.

    SvaraRadera