onsdag 23 maj 2012

Sista matchen innan EM-uppehållet

Självförtroendet och omgivningens tilltro till Nanne, laget, styrelsen, Henke Rydström och för all del allt annat som har med KFF att göra är just nu tilltufsat. Jag var som jag nämnt tidigare på plats senast i Åtvidaberg och hörde vad som skreks från KFF-läktaren. Jag är övertygad om att deras åsikter inte är representativa för alla oss som stödjer KFF. Klackar brukar generellt överskatta sin egen betydelse. De är inte föreningen. De är heller inte alla dess supportrar. De är en liten, men förvisso ganska viktig, grupp människor som håller på sitt lag. Men de som köper säsongsbiljetter på sittplats är minst lika viktiga. Och vi som köper Csport-paket för att kunna se alla matcher på distans är också lika mycket KFF-supportrar. Vi som är anständiga supportrar måste stå upp för vår rätt att vara KFF-supportrar. Även om vi inte hatar, hotar eller skriker okvädningsord.

Men visst finns det en hel del kritik just nu mot alla som har med KFFs A-lag att göra. Jag personligen hoppas att man kommer att kunna komma till rätta med de problem som finns under EM-uppehållet. Och jag stöder verkligen inte dem som vill se Nannes avgång.

Match imorgon borta mot IFK. Det är den sista matchen innan EM-uppehållet. Ett uppehåll jag tror att alla som håller på KFF ser fram emot. Under ett antal veckor kommer man att kunna operera i total mediaskugga och slicka sina sår. Laget är bättre än vad de visat hittills. Jag är övertygad om att detta är ett läge där det gäller att tänka 0-0. Hitta nya målsättningar och betrakta EM-uppehållet som en ny försäsong. Vi börjar om och visar resten av landet att Kalmar är en av landets främsta fotbollsstäder.

Men, som sagt var, vi har en match kvar. Mitt tips är en bortaseger med 2-1 (mycket hjärta och lite hjärna i det tipset...). Erik och Tobbe E gör KFFs mål och min personliga favorit Tobbe Hysen sätter nog i vanlig ordning en balja mot KFF. Tobbe är min personliga favorit som back-up som startman om Elmander inte är fit for fight mot Ukraina i EMs öppningsmatch. En stor spelare, som jag hoppas att Nenad, Torbjörnsson, Ludde och/eller Paulus kommer att ta väl hand om imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar