torsdag 12 april 2012

Vad fan gör Hjalmar Jonson i detta lag?

Tja, mål till exempel.

Har skaffat mig ett C Sport-abonnemang (tre månader genom ett kampanjerbjudande hos Expekt) så nu kan jag ett tag i alla fall kolla på allsvensk fotboll, så får jag bestämma mig senare om jag ska förlänga eller inte. Såg alltså idag AIK-Göteborg, en ganska medioker tillställning där Göteborg borde vunnit med ett par, tre bollar men istället fick de vara glada över en kvittering i slutminuterna. Göteborg är alldeles för bra för att ligga där de ligger i tabellen, men de verkar sakna spets längst fram. Tobias Hysén är en av allsvenskans absolut bästa spelare, men det verkar som att han saknar självförtroendet just nu. Hoppas att det ordnar upp sig innan EM i sommar. Robin Söder å andra sidan verkar vara totalt iskall. Inför förra säsongen tippade jag honom som skytteligavinnare, men han kom aldrig tillbaka efter sina skador. Nu är han tillbaka och återställd rent fysiskt, men det verkar som om han inte har skärpan ännu. Hoppas verkligen att han kommer tillbaka, jag såg tidigare en framtida landslagsanfallare i honom och hoppas att han kan ta sig tillbaka dit så snart som möjligt.

Imorgon blir det MFF-KFF. Antingen blir det O'Learys i Djurgårdsland med ett par vänner eller blir det till att se matchen hemmavid via C Sport. Ingen mer av de skadade spelarna är tillbaka ännu, men förhoppningsvis är Thorbjörnsson nu redo att starta. Det brukar bli ganska målrikt mellan dessa lagen, så jag tippar 2-2 efter mål av Ranegie, Hamad, Sebastian och Israelsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar