söndag 22 april 2012

Jag borde inte gå på KFFs matcher längre

Mjällby hemma 2011. Stryk.
Syrianska borta 2011. Stryk.
Djurgården borta 2011. Stryk.
Gefle hemma 2012. Stryk.

Dessa är de senaste fyra matcherna som jag sett live. Tre förra året och så helgens match mot Gefle. Fyra förluster. Och dessutom, med Mjällbymatchen förra sommaren som ett undantag, katastrofalt dåligt spel. Helgens match var dock den sämsta på mycket länge. Två lag som höll division-tre-kvalitet och ingen förtjänade någon poäng. Tittis misstag gav dock Gefle tre oerhört billiga pinnar.

När man tvingas spela Emin som mittback, då vet man att man är långt nere i truppen och gräver. Han gjorde det dock bra och växte för mig, då han visade karaktär och ansvarskännande.

Rasmus Sjöstedt, Melker Hallberg, Måns Söderkvist, Archford Gutu, Sebastian Andersson, Ludvig Öhman o s v. Det finns nog en framtid för KFF med många unga spelare som visar framfötterna. Men visst saknar vi Tobinho, Nenad och Papa Diouf. Dock skönt att se Tobbe Eriksson tillbaka.

På söndag planerar jag att promenera cirka 100 meter till Stadion och se Djurgården-KFF. Men med tanke på hur det gått när jag varit på plats vet jag inte om jag vågar gå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar