söndag 11 mars 2012

U21-seger mot ett ängagäng

KFF slog Hammarby idag med ett U21/reservlag. Även motståndarna luftade bänken, så värdet av resultatet kan ifrågasättas. Men förhoppningsvis fick Nanne svar på några frågor, såsom vilka som ska vara med och slåss om platserna bland de stora pojkarna i år.

Sebastian Andersson skadades och är borta från premiären. Tyvärr lite för många skador nu för att man ska vara riktigt nöjd.

Hux flux (underbart uttryck) så sitter Oskarshamn i förarsätet med god chans att ta sig till kvalserien. Därmed förlängs möjligen min personliga hockeysäsong med ett par veckor. Mitt intresse kan mätas utifrån hur jag använder Svenska Spels målservice-app i min iPhone. Fram till för en vecka sedan hade jag nog aldrig tryckt på 'Ishockey', men nu när den riktiga säsongen har börjat så gör jag faktiskt det. Efter att jag bara har kollat Serie A, Premier League, La Ligua, Eredivisie, Bundesliga, Turkiska Ligan, Danska Ligan, Handbollen och kanske bandyslutspelet. Men direkt därefter så kollar jag hockeyn.

Rasmus Elm gjorde ett fantastiskt mål idag. Har ni inte sett det, då kolla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar