måndag 27 februari 2012

En ny Fabio?

Det finns många historier om Kejsaren, Fabio Augusto. Hur han kom med en helt ny professionell vinnarattityd till Kalmar FF och fick övriga laget att verkligen tro att man kunde vinna allt. Min favorit av alla historier är den om att han frågade om matchdatumen till Champions League, så att han skulle kunna planera sin semester. Detta alltså när han just kommit till ett svenskt lindansargäng....

Nu har Kalmar FF alltså signat den serbiske f d landslagsmannen Nenad Djordjevic. Nenad kommer nu senast från den ryska ligan men har tidigare spelat Champions League för Partizan Belgrad och VM 2006 för Serbien. Jag har aldrig sett honom spela (eller rättare sagt, jag kan inte komma ihåg att jag sett honom, däremot såg jag mycket från VM i Tyskland och dessutom när Partizan slog ut Djurgården i CL-kval så gissningsvis har jag faktiskt sett honom ett par gånger) men helt klart kommer han med meriter som ingen i dagens KFF är i närheten av. Hoppas att han tar med sig dessa erfarenheter och hjälper KFF att återigen sikta uppåt och tro på sig själva som ett allsvenskt topplag. Spännande låter det i vilket fall som helst och bra jobbat av Svante o co.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar