söndag 10 juli 2011

Tillbaka från semestern

En vecka i Italien gör gott för själen och när man dessutom ägnat tiden till att bada, sola, äta fantastiskt gott, dricka nästan uteslutande Barolo, Brunello och Amarone och sedan lite kulturella utsvävningar som ett besök i Assisi, då vet man att livet är rätt behagligt. Däremot känns det tungt att en vecka är så kort tid och jobbet pockar på redan imorgon.

KFF fick inte de sex pinnarna jag hoppades på mot TFF. Därmed är de fortfarande med strax bakom toppen, men de känns inte tillräckligt stabila för att kunna på allvar utmana. Tyvärr. Men säsongen så här halvvägs är givetvis hittills klart över förväntan och de ska säkert kunna hålla i det här ett tag till. Men Elfsborg och HIF är och ska vara klart starkare över en hel säsong.

Dam-VM har hittills inte känts speciellt intressant. Först och främst givetvis för att jag varit på semester den senaste veckan, och därmed missat matcherna mot Nordkorea och USA, men också för att jag inte hade några som helst förhoppningar på det här laget. Men nu är de helt plötsligt i kvartsfinal med god chans att gå till semi. Och dessutom kommer både Tyskland och antingen USA eller Brasilien att vara borta vid det laget. Jag ska inte låtsas som att jag vet någonting alls om australisk eller japansk damfotboll, men visst känns det som att Sverige har slagläge att gå hela vägen till en final i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar