söndag 5 juni 2011

På väg mot EM?

4-1 borta i Moldavien är starkt. Oavsett motstånd är alltid 4-1 borta bra och detta är dessutom en motståndare som gjort det svårt för såväl Finland som Holland. Också alltid bra att forwards gör mål. Elmander, Toivonen och Gerndt är tre spelare som ska göra mål, och det är därför bra för hela lagets självförtroende när så också sker. Tyckte faktiskt att det såg ovanligt bra ut över lag. Bortamatcher i öst är inte att leka med så detta är en stor fjäder i Hamrens hatt.

Och samtidigt fick både England och Montenegro bara kryss i sina respektive matcher, vilket innebär att Sverige ligger väldigt bra till för en direktplats även om vi skulle förlora mot Holland.

Genom mitt gamla jobb har jag lärt känna en hel del folk i gamla östeuropa. Av EM-städerna borde jag kunna ordna boende åtminstone i Kiev, Warsawa och Poznan via kontakter. Känner mig laddad för att sätta mig på en färja från Karlskrona nästa sommar.

Finland på tisdag blir tufft men överkomligt. Tror på en ganska klar seger trots allt. Kanske 3-1 efter mål av Ibra, Elmander och Kim. Om Finland har plats för spelare som halvfloppar i Djurgården så känns de inte direkt superfarliga.

Gott att se att Mattias Johansson fick 90 minuter i U21-landslaget. Kanske kanske kan han ta det sista steget inom ett par år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar