söndag 13 juni 2010

Nu ser vi fram emot Holland

4-0 till slut och tyskarna gör ett starkt intryck. Blir spännande att följa dem framöver.

Imorgon kommer som sagt Holland in i turneringen. Tror på en bra start mot danskarna. Förresten, jag har inget emot Danmark. Ser gärna att de går långt, även om jag inte riktigt tror på årets upplaga. Men Holland är mitt lag. Jag har bott i knappt fyra år i Hillegersberg i Rotterdam. Handlat på Albert Heijn. Ätit reistaffel. Druckit grolsch och genever. Firat Sinterklaas och Konijnsdaag. Klätt mig i orange oftare än jag vill erkänna. Jag har en koppling till landet som inte försvinner. Jag har varit på De Kuip och hejat på Kuijt och Kalou, på den tiden de dominerade Feijenoord. Jag har sett Holland slå Italien på storskärm på Hofplein. Holland är som sagt mitt lag. Och det handlar inte om att vara emot danskarna.

VM har startat trevande, men fortfarande har lag som Holland, Brasilien, Italien och Spanien inte kommit igång. Tror nog att det här kommer att bli bra till slut.

Hup Holland Hup

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar