söndag 6 juni 2010

Lite tennis

Jag tror att den senaste hela tennismatchen jag såg var en Wimbledonfinal mellan Edberg och Becker. Jag minns matchen så väl. Detta måste ha varit 1987 eller 1988. Det var en varm sommardag, så jag och pappa lyfte ut en TV och satt i solstolarna på uteplatsen och såg på tennis. Det var en oerhört trevlig eftermiddag. Sedan dess har det gått för svensk tennis efter Edberg ungefär som för svensk pingis efter JO. Och jag tror faktiskt inte att jag sett en hel match sedan dess.

Idag såg jag dock finalen från Roland Garros. Söderling i final efter en imponerande seger mot Federer. Jag erkänner att jag trodde på honom innan matchen. Men nu får jag också erkänna att detta var det värsta jag någonsin sett. Nadal var helt enorm. Robin var inte dålig, men han blev helt överkörd. 3-0 till Nadal och Robin får ställa in siktet på Wimbledon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar