onsdag 7 april 2010

Läge för drömfinal?

Halvtid i chaminjonsligans andra spelkväll den här veckan. Jag trodde på Bayern ikväll. I första matchen var de bra. Och dessutom utan två av mina favoritspelare, Robben och Bastian Schweinsteiger. Någonstans kände jag att med dessa två tillbaka skulle de kunna på allvar hota Man U på Old Trafford. Sedan gjorde Manchester 2-0 på sju minuter och så fick man på käften för de uttalandena. Efter att Nani gjort sitt andra mål fram till 3-0 kom dock tyskarna slumpmässigt tillbaka och med 3-1 i paus så är de faktiskt helt orimligt bara ett mål från semi.

Bastian Schweinsteiger. Kanske det mest tyska namn man kan tänka sig. Och kanske det mest tyska utseendet på en idrottsman sedan Stefan Kretzschmars glansdagar....

Nani är förresten en svårt manodepressiv spelare (spelstil snarare än övrig personlighet). Ibland loj och usel, ibland bäst på plan. Som ikväll.

På tal om drömfinal så såg jag förra årets final mellan Barca och Man U på inhyrd biosalong i Moskva med fri öl, sprit och buffe på bioskärm och på VIP balkong med grymma säten. Detta var en kollegas avskedsfest. Tyvärr är han hemma i Wien idag så årets final lär ses på fulstream hemma i soffan eller i form av ståplats på sportbar på stan. Inte samma lyxkänsla kan jag säga.

För övrigt ser jag att Kim o co ligger under med 1-0 i paus, så det ser ut att bli match i båda kamperna i andra halvlek.

Bayern lär göra ett eller två byten snart i andra. På bänken har de Gomez och (framförallt) Klose. Hyfsat sparkapital om man måste framåt. Klose är förresten det tyska landslagets näst främste målskytt genom tiderna efter Gerd Muller. Bättre än legender som Voller och Klinsmann med andra ord. Stort!!

I Moskva slutar matcherna inte förrän 00.30-00.45, så det kan vara så att jag inte kommer att kommentera slutet av matcherna. Första 15-20 lär avgöra huruvida jag ser dem intill slutet eller om jag kryper till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar