söndag 21 mars 2010

Trelleborg idag

Viktig match idag på Vångavallen. Efter en tung 0-3 förlust mot Blåvitt i premiären är det nu dags att hämta hem årets första trepoängare. Trelleborg borta är ingen lätt match, men det är en som ska vinnas om man vill vara med och slåss i den absoluta toppen. KFF har spelare för att göra det och idag är det upp till bevis. KFF går sällan mållösa från två matcher i rad, så nu gäller det för de offensiva spelarna med Sobra, Mendes och Tobbe E i spetsen att visa varför KFF gjort flest mål i landet de senaste åren.

Tobbe C är skadad så Lindberg lär komma in från start. Dessutom är Mendes tillbaka vilket jag tror innebär att Sobra går ner på mitten på bekostnad av Israelsson. Men jag kan ha fel, har inte sett någon match sedan Spanienlägret så jag är inte helt uppdaterad på spelarnas form.

AIK har börjat året knackigt med två 0-0 matcher. Inte helt oväntat. Jag vet inte riktigt vem som ska göra målen för dem i år. Flavio kommer förstås peta in ett par, men han är knappast en spelare som gör 15 baljor på en säsong. Och de saknar mycket offensiv kraft i övrigt. Jag ser ingen anledning att revidera mitt tips i år om att AIK kommer att hamna strax under den absoluta toppen.

Lite trist start på allsvenskan i år. Få mål, lite publik och låg spelkvalitet. Vi kan inte bara skylla på vädret och planerna. Det gäller för spelarna att inte leta ursäkter. Har vissa förhoppningar att KFF kan visa bra offensiva takter idag. När man är på det humöret har man ett offensivt passningsspel som bara Elfsborg kan mäta sig med i det här landet.

Idag tippar jag därför en KFF-seger med 4-1. Mål av Tobbe E, Sobra och Mendes x2. Ett tips lite med hjärnan och mycket med hjärtat måste dock sägas....

Tråkigt förresten att dagens match krockar med en riktig klassiker som bandyfinalen. Får bli att se andra halvlek bara. Kan det vara Hammarbys tur i år? Bollnäs har gjort en enorm prestation genom att bara nå finalen, men nu tar det stopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar