lördag 20 februari 2010

Historiskt

Jag är trettiofem år. Jag har följt OS sedan Lake Placid, delvis, och sedan Sarajevo har jag sett allt. Men detta är det bästa jag någonsin sett. Johan Olsson är en fantastisk hjälte. Jag hade så gärna sett honom ta ett individuellt guld. Han gjorde hela loppet och var värd ett guld. Det blev ett brons, men det är hans främsta merit i karriären. Johan Olsson är en äkta hjälte!!!!!

Vilken laginsats. Södergren och Hellner gjorde allt för att sänka tempot för de andra. Fantastiskt!

Markus Hellner vann ett OS-guld. Det är helt jävla fantastiskt.

Återigen, detta är en riktig OS-klassiker. På nivå med Wassberg vs Mieto, Wassberg vs Svan, Foppa och Salo vs Kanada och Harding vs Kerrigan. Om trettio år kommer vi att sitta och drömma oss tillbaka till ett OS då Markus Hellner och Johan Olsson totalt dominerade skidsporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar