fredag 19 februari 2010

Ännu ett OS-inlägg och så lite om KFF

Ikväll är det dags för Kalla och, kanske ännu mer intressant, Anna Haag i skiatlon. Ska bli oerhört spännande så just nu gäller det att hålla sig vaken till en sändning som startar vid midnatt Moskva-tid. Jag tippar att båda kommer topp sju-åtta, med minst en medalj. Men som sagt tror jag lite mer på Haag ikväll.

Vi får revansch på Vitryssland. Minst fem måls seger.

Med en dåres envishet tror jag fortfarande på Helena Jonsson. Hon må ha misslyckats hittills, men det förändrar inte det faktum att hon är världens främsta skidskytt normalt sett. Masstarten är och har alltid varit hennes främsta chans och jag tror att hon kommer ta den.

Anja Persson. Fantastiskt.

Här i Ryssland har vi nu en långhelg p g a helgdagar måndag-tisdag, så jag hoppas kunna se lite mer OS ett par dagar. Kanske detta kommer att resultera i fler inlägg på bloggen är vad jag tidigare trodde.

KFF spelar mot AIK imorgon, en match jag hoppas kunna se på nätet. Wastå och Zlatan är tydligen borta men jag ser att Tobbe E ska starta. Hoppas att målvaktsfrågan inte blir ett problem för oss, men jag tror att KFF har bland de bättre andra- och tredjemålvakterna i allsvenskan så detta bör inte vara ett problem.

Läser också att Babupa startar. Jag har väldigt blandade känslor inför detta.

Träningsmatcherna känns fortfarande ganska ointressanta, men så snart OS är över kommer fokus att bara helt och hållet på KFF och deras uppladdning. Jag hävdar fortfarande att KFF har den bredaste truppen i allsvenskan, och jag tror att den ganska anonyma truppen kommer att kunna överraska ganska många s k experter.

Nu fortsätter vi OS-uppladdningen. Minst en medalj ikväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar