tisdag 17 november 2009

Ber om ursäkt

Jag vet att jag har varit frånvarande från bloggen orimligt länge. Jag skyller framförallt på att luften gick ur allsvenskan för mig när chansen till guld försvann, samtidigt som europaplatsen var säkrad. Det var med andra ord väldigt lite att spela om. Men hur som helst så hoppas jag, utan att utlova särskilt mycket, att jag ska bättra mig. Fullt fokus blir det dock knappast inte förrän nästa säsong kommer närmare.

Sedan jag skrev senast har följande hänt:

1. Jag var på plats på ett kylslaget Stadion och såg ett svagt KFF få pisk av ett högmotiverat Djurgården. Inte mycket att säga om. Jag fick i alla fall se en match live i år och då var inhopparen Augustsson bästa KFF-spelare i min bok
2. KFF signade ett intressant nyförvärv i Bapupa, som skulle kunna ge en ny dimension till laget
3. En 'idrottsman med anknytning till Kalmar län' har häktats och riskerar ett långt fängelsestraff. Om historien är sann så är det ytterst välförtjänt och KFF måste i så fall ut och rekrytera nytt igen
4. Hamren har blivit ny förbundskapten
5. Ibra har tagit paus från landslaget, rimligtvis över VM och fram till nästa kval börjar
6. Ras har gjort en bra U21-match med fyra assist och Erton visade att KFF hade kunnat spela sina kort något annorlunda i årets silly season
7. AIK har tagit hem en dubbel, vilket är imponerande för ett lag vars trupp jag fortfarande inte ser som topp-tre i allsvenskan. Men de har haft ett fantastiskt go i truppen, vilket räcker långt
8. Några av KFFs hjältar har tackat för sig, mer eller mindre frivilligt. Var i alla fall på plats och såg Tobbes avskedsmatch på Stadion. Stort! Nu krävs det en hel del av Nanne och Svante under silly season, framförallt med tanke på de senaste dagarnas utveckling inom rättsväsendet uppe i Gävleborg, för att vi ska ha ett lag med guldambitioner 2010.
9. Ett flertal av KFF-bloggarna har lagts ner. Nu verkar laget återigen hamna i medieskugga, inte bara när det gäller riksmedia utan även lokalt. Kan vi hoppas att någon tar upp stafettpinnen?
10. Nästa års allsvenska har fått Bagarns Mjällby och klassiska Åtvid, två riktiga landsortsklubbar, på bekostnad av två av landets riktigt klassiska storstadsklubbar Hammarby och ÖIS. Vad detta betyder för intresse och publik kan säkert diskuteras, men jag förväntar mig färre rena upplopp kring fotbollen vilket är positivt
11. Djurgården klarade kvalet men efterspelet var en katastrof för svensk fotboll. Nästa gång har dessa kriminella knivar med sig och då går det riktigt illa. Nu måste vi sätta ner foten och ta tag i problemet. Om inte det går så måste vi skicka klubbarna med fans som missköter sig långt ner i seriesystemet så att vi blir av med problemet. Lika många idioter skulle inte vara där om DIF var ett par divisioner längre ner. Nu handlar det om att rädda fotbollen. Om vi riskerar att offra en klubb som DIF så är jag redo att göra det. Detta var en ren katastrof.

Så där ja, nu är vi tillbaka. Nu avslutar jag med ett YouTube klipp som jag snott från Ekwalls blogg (en favorit) enligt devisen: En stulen kommentar är också en kommentar. Helt underbart, enjoy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar