lördag 24 oktober 2009

Vakuum i fotbollsintresset

Det ligger en plats i Europa i potten. Men jag känner inte riktigt att spänningen finns där. KFF lider uppenbarligen av avsaknaden av Rasmus, David och för tillfället också Mendes. Säsongen är förlorad, men om man skulle kunna klamra sig kvar på fjärdeplatsen så vore säsongen åtminstone godkänd.

Jag var mycket tveksam kring Santos återkomst i KFF, men med facit i hand kan man konstatera att Nanne och Svante som vanligt vet vad de gör. Jag vill inte ens tänka tanken hur detta hade sett ut utan honom i höst.

Ber förresten om ursäkt för det begränsade bloggandet på sistone. Jag har tillbringat tio av femton arbetsdagar de senaste tre veckorna i Rotterdam. Jag arbetar för ett holländskt företag och har haft ett antal resor till huvudkontoret på sistone. Nu är jag i Moskva några dagar till, men från torsdag blir det en långhelg i Stockholm med DIF-KFF på programmet. Efter dagens heroiska insats mot ÖIS lär Djurgården vara med i kampen in i det sista. KFF lär dessutom slåss för att försvara sin plats i Europe League så det kan bli en riktigt intressant match.

Hoppas att kunna vara lite mer närvarande de närmaste dagarna. När jag väl är i Stockholm kommer jag dock inte att finnas på bloggen då jag vid sidan om matchen på Stadion kommer att ägna mig åt att fira systerdotterns dop och brorsdotterns födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar