söndag 25 oktober 2009

Lite som 2007

Jag minns att 2007 pratade vi om 'alla-slår-alla-svenskan' och att vi hade Europas jämnaste liga. Fram till att det var en sju-åtta omgångar kvar. Sedan vann Göteborg, Kalmar och Djurgården mer eller mindre allt och det blev till slut en ganska tydlig topptrio. Nu ser vi samma sak med AIK och IFK som rycker och lämnar allt annat bakom sig.

Lasse Anrell, som jag för övrigt inte håller särskilt högt efter hans oerhört osmakliga personförföljelse mot Martin Hansson förra året, har lite intressanta tankar om allsvenskan 2010. Hoppas inte att hans domedagsprofetior slår in, men visst kan man tänka sig att en allsvenska med Åtvid och Mjällby i stället för Djurgården och Hammarby kommer att locka väsentligt färre åskådare och skapa mindre fokus i media. Ett derby BP-AIK på Grimsta är inte riktigt samma sak som en sådan match som den vi såg idag.

Jag förstår förresten ingenting när det gäller Rasmus Elm. Han är fortfarande bänknötare i ett AZ som sladdar i Holland. De är rimligtvis inte märkbart bättre än KFF just nu. Vad händer?

Förresten har visst Elitserien i ishockey startat. Gääsp. Väck mig när OS startar, innan dess orkar jag inte bry mig om den marginalsporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar