onsdag 30 september 2009

Barca-Dynamo Kiev

Satt och såg matchen igår och blev enormt imponerad av Ibra. Outstanding bäst på plan, men han gjorde inga mål. Tvärtom hade han ett par halvchanser som han missade, så jag tänkte att nu blir det väl samma visa som vanligt. Alla kommer att klaga på hans påstådda oförmåga i Champions League. Tänkte skriva en rad på bloggen om det, men eftersom vi är två timmar före i Moskva så är Champions League-kvällarna en pärs så jag kände mig tvungen att krypa till kojs istället. Blev därför positivt förvånad när jag idag läste att alla kommentarer kring hans insats är positiva. Om han fortsätter så här kommer han att ta hem Ballon d'Or en dag, men för att kunna vara aktuell nästa år krävs nog att han får spela ett VM. Gissa om matchen mot danskarna blir viktig.

På tal om Danmark så såg jag matchen på dansk TV. Kommentatorerna nämnde knappt Messi (lätt överdrivet) utan var fokuserade på och imponerade av Ibra.

Skönt förresten att Barca spelar mot Dynamo och Rubin. Åtminstone två matcher i gruppspelet kommer att starta 20.30 min tid istället för 22.45.

Ikväll blir det Bayern-Juve. Vi håller på den gamla damen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar