lördag 18 juli 2009

På håret ikväll

Lyckades inte se matchen idag, utan det fick bli webradion igen. Jag har sagt det förrut, det är en fantastisk public service-tjänst. Alla allsvenska matcher direkt i radio. Svårslaget!

Om man vill vara med och slåss om seriesegern, vilket jag utgår från att KFF vill, så får man inte förlora hemma mot BP. Ser man på statistiken; bollinnehav, hörnstatistik, antal skott, o s v, så verkar KFF varit överlägsna. Men jag var inte lugn en enda stund idag. Det kan dock vara en av de segrarna som man kommer minnas efter säsongen. Att ta tre pinnar när man gör en svag insats är viktigt.

KFF gör återigen flest mål i allsvenskan. Idag blev det tre trots en svag insats.

Kul att Santos fick sätta ett. Har inte sett honom på två år, så jag vet givetvis inte om han är en man för KFF, men framförallt offensivt behöver vi alternativ.

Detta kanske var Ras sista match i den rödvita tröjan för den här gången. I så fall fick han i alla fall avsluta med ett mål. Jag har sagt det förr, han är för bra för att behöva gå till Holland. Nu verkar det bli Everton, vilket är ett stort steg upp. Tillsammans med Bayern Munchen och Sevilla är detta det starkaste laget jag har hört i diskussionen. Jag tror att det kan bli riktigt bra. Han skulle då också få Englands kanske mest intressante tränare, David Moyes, som har lyckats skapa ett storlag igen av detta Everton. Vad som än händer så ska det bli spännande att följa Ras i en riktigt stor liga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar