lördag 4 juli 2009

Omstart

En vecka i Toscana. Himmelriket på jorden. Sol och värme. Egen pool. Lunch i Montepulciano. Brunello varje kväll. Grymma middagar med rustika toskanska råvaror. Jag är med andra ord inte helt redo för en halvtaskig rysk sommar.

U21 blev en grym succe, trots att vi inte nådde finalen. Numera är Berg, Elm, Wernbloom, Toivonen, Bajrami, Bjärsmyr och Svensson superstjärnor i svensk fotboll. Fantastiskt! Däremot måste vi vara lite försiktiga. Gustaf Svensson är inte Anders Svensson. Wernbloom är inte Källström. Bjärsmyr är inte Mellberg. Idag är det bara Rasmus och kanske, kanske Marcus Berg som kan slåss om en startplats bland de stora pojkarna. Men om några år kommer flera av dessa att slåss om en plats i en svensk startelva.

Nu blir det omstart i allsvenskan och dessutom champinjonligan mot Debrecen. Det blir några spännande veckor för KFF framöver.

Har just konsulterat mitt reseschema för de närmaste veckorna och kan konstatera att det finns en risk att bloggen blir lågprioriterad ett tag framöver. Jag kommer att jobba i två och en halv vecka till, vilka kommer att innehålla en resa till Warsawa och en till Prag, och därefter blir det två och en halv veckors semester i Svedala. Jag lovar att uppdatera bloggen så mycket jag kan men kan inte lova så mycket mer än så.

2 kommentarer:

  1. Hej !

    Jag tycker om att läsa din blogg

    bara så du vet.

    Tycker om både Italien och självklart Toscana.

    Jag tycker även det rödvita laget minst sagt.

    Owe

    SvaraRadera