onsdag 22 juli 2009

KFF spelar i Champions League

Lika bra att säga det nu, eftersom det finns en stor risk att detta inte längre är sant om dryga 45 minuter. Och visst är det bara första kvalrundan, men det är trots allt Fucking Champions League. Det trodde vi inte när vi såg dem i tredjedivisionen för cirka tio år sedan.

2-1 i paus är bra och dessutom i underkant. Den solklara straffen som domaren missade tror jag kommer att kompenseras i andra. Mendes och Sobra är båda duktiga på detta och jag hoppas att Nanne ber dem briljera med skådespelarkonster i andra. Mittförsvaret är svagt men det får vi riskera även i andra. Mittfältet måste ligga högt vilket kommer ge Debrecen chanser, så jag skyller inte på Lantz och Larsson. Rasmus? Bäst på plan som vanligt!

Någonstans finns det en obotlig optimist i mig så jag tror att de kommer att sätta två i andra. Frågan är bara om de håller tätt bakåt så att det räcker.

Kul att se matchen på brittiska Eurosport. Kul att höra utomståendes kommentarer kring KFF, ett lag som de rimligtvis inte kan ha sett så hemskt mycket av, även om jag hört Chris Härenstam säga att under hans tid på Eurosport såg han extremt mycket fotboll från obskyra länder. Jag har också hört Tipsextralegendarernas stories om hur de kom, bakfulla som fan, till en match Stoke-Wolves på sjuttiotalet och alltid valde att åka taxi till arenan eftersom de då kunde fråga taxichauffören om bra spelare och kul anekdoter som de kunde dra i direktsändning en halvtimme senare. Det är också kul att höra kommentatorerna prata om Vasta. Kul också att höra dem jämföra David med Peter Crouch.

Fyrtiofem kvar. Hoppas på mirakel. Om så händer så återkommer jag kanske på bloggen senare ikväll. Annars finns det risk att jag gräver ner mig och struntar i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar