fredag 31 juli 2009

En ursäkt men ändå inte

Jag skulle vilja be om ursäkt för min frånvaro från bloggen på sistone. Den underbara sommaren i Moskva har tvingat mig att spendera kvällarna utomhus och på uteserveringar och samtidigt har det varit extremt mycket på jobbet inför min semester som startade för ett par timmar sedan. Imorgon 06.00 bär det av till Stockholm för ett par veckor av familj, vänner, avkoppling och en och annan golfrunda. Ska bli fantastiskt skönt. Resten av Sverige börjar väl som smått ta höst efter industrisemestern, men som utlandsboende kan man knappast ta de svenska fyra juliveckorna. Nu blev det en vecka i juni och två i augusti och det är inte det sämsta.

Tyvärr ser det ut som att mina planer att starta och avsluta semestern i Stockholm, och däremellan vara i Kalmar, gör att jag inte kommer att kunna se någon match på Skansen. Kan i så fall bli första säsongen på många år där jag inte ser en enda match live. Hursomhelst hoppas jag kunna se tre matcher på TV, vilket inte är det sämsta.

Elfsborg på söndag känns tufft. Hoppas bara att deras fantastiska insats i Portugal sitter i benen på söndag. Jag tippar 2-2 efter mål av Rasmus, Mendes, Keane och Mobaeck.

Visserligen i senaste laget, men jag önskar alla en trevlig sommar. Och ni lär inte höra av mig på ett par veckor. Och för detta ber jag inte om ursäkt.

1 kommentar:

  1. Du är jättevälkommen tillbaka efter dina olika resor i bland annat i Italien och Toscana.

    Det gick riktigt bra emot IF Elfsborg.

    Owe

    SvaraRadera