fredag 19 juni 2009

Fortfarande inte hopplöst

Vi har fortfarande chansen. Sverige är inte ett sämre lag än Italien, så om de kan kryssa mot Serbien tror jag att vi kan slå dem. Men visst ser det tungt ut. Serbien sägs vara det bästa laget i gruppen så det måste till något extra på tisdag.

Jag får tyvärr en känsla av att Marcus Berg funkar bäst mot svagt motstånd. Han var blek idag, men magisk mot Vitryssland. Hoppas att jag har fel, annars kommer han inte att ta steget till att bli en riktigt stor målskytt för Sverige.

Kul för Toivonen att han fick sätta ett i slutet. Jag tror fortfarande väldigt mycket på honom. Såg matchen på Sky och de pratade om att han är på väg att tangera det svenska nationella målrekordet i U21-sammanhang. Vilka tror ni leder idag? Johan Elmander. Inte konstigt, han är i grund och botten en stor målskytt även om han inte haft en bra säsong i år. Men Johan delar titeln med Pontus Farnerud, det hade jag aldrig gissat. En defensiv mittfältare. Klar högoddsare!

Balotelli, Aquafresca, Giovinco. Klart att Italien har några som spelar på högre nivå än svenskarna vecka ut och vecka in. Däremot var Rasmus Elm minst på deras nivå idag. Allt går via honom. Jag kommer att tänka på David Beckham. Då tänker jag inte på frisyren, klädstilen, flickvännen eller glamourstatusen, utan spelstilen. En fantastisk inläggsfot, en lagspelare, en ledare med lågmäld stil, en matchvinnare. Det är ett stort beröm till en av landets stora spelare de kommande tio åren.

Missar tyvärr matchen mot Serbien på tisdag. Kommer då sitta på ett Malev-plan från Moskva till Budapest.

Nu dags för OP och rysk bira. Ha en fortsatt trevlig midsommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar