lördag 30 maj 2009

Inför KFF-HIF

Av någon ologisk anledning är jag optimistisk inför matchen imorgon. HIF har inte varit i bästa slag på senaste tiden och KFF har bra hemmastatistik mot skåningarna de senaste åren. Visserligen har inte heller KFF imponerat på sistone, men jag tror att det kan bli en hemmaseger. Jag tippar 1-0 och Rasmus som målskytt.

Just Rasmus kommer nu ha en tuff period framför sig. Först matcherna mot Danmark och Malta, där han har goda chanser att få speltid och t o m starta, och sedan U21-EM där han kommer att vara given i en förstaelva. Jag är lite kluven här. Å ena sidan vill man ju se KFF-spelare i de stora sammanhangen, men å andra sidan tror jag att han behöver lite vila efter en intensiv vårsäsong. Skulle dock vara fantastiskt kul att se honom från start mot Danmark. I så fall hoppas vi på en repris på detta:



Ska bli kul att se Viktor i landslaget också. Viktor lär knappast starta mot Danmark, men med tanke på Anders Svenssons skadeproblem kanske han kommer att vila mot Malta, och i så fall är Viktor ett bra alternativ. Man glömmer så lätt att han var klart bättre än Rasmus i KFF förra året.

Läser andra bloggare som vill att KFF ska köpa tillbaka Sorin från Danmark. Han är visserligen bra, och jag skulle gärna se honom i KFF igen, men våra problem ligger längre upp i banan. Jag skulle med andra ord inte satsat på honom utan snarare sett till att skaffa en målskytt. Läser idag på expressen.se att Staebek har ekonomiska problem. Kanske skulle man kunna få loss Daniel Nannskog, eller är det bara en naiv dröm?

IFK Göteborg fortsätter vinna stort hemma och idag gjorde Niclas Bärkroth, 9 år, två baljor. Han har visserligen sett väldigt valpig ut de gånger jag sett honom men visst har IFK en förmåga att få fram unga spelare. Är allt Roger Gustafssons förtjänst? I så fall borde han ha priset som årets idrottsledare, för det de gör på ungdomssidan verkar vara helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar