lördag 11 april 2009

Omstart

Hej och välkommen till min blogg.

Denna bloggen tillägnas fotbollen i allmänhet och Kalmar FF i synnerhet. Jag kommer, med viss oregelbundenhet, att skriva inlägg och ge min syn på detta svenska mästarlag.

Som bloggens titel antyder så är jag tyvärr inte en regelbunden besökare på Fredriksskans. Jag har de senaste fem åren bott utomlands, vilket intressant nog sammanfaller med den period då KFF utvecklats från ett lindansargäng till ett riktigt topplag i svensk fotboll. Jag följer laget så gott jag kan via kalmarff.se, barometern.se, sr.se (som har en utomordentlig public service-tjänst i sin webradio), annan riksmedia (vilka numera faktiskt även skriver om KFF), andra bloggar inklusive halva startelvan samt då och då sajter som streamar allsvenska matcher. Jag försöker med andra ord hänga med så gott jag kan, men självklart missar jag snacket på jobbet, ryktena på stan och den berömda pulsen. Istället tänker jag försöka ge ett utifrånperspektiv på KFF och allsvenskan i stort.

Mitt fotbollsintresse är givetvis inte begränsat till KFF utan jag hoppas att även kunna blanda mig i andra höga och låga diskussioner, men givetvis kommer Smålands stolthet att vara det genomgående temat i bloggen.

Detta är inte första gången jag ger mig på att skapa en blogg. Jag hade en blogg förra året (förvirrande nog med samma namn). Om någon skulle vara intresserad att läsa vad jag hade att säga då så finner ni den bloggen här.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar