torsdag 30 april 2009

Dags att ringa Fabio?

Av någon outgrundlig anledning har jag alltid gillat Häcken. Ett oansenligt och anonymt kvartersgäng från Göteborg, som få skulle sakna om de försvann från elitfotbollen. Men jag gillar att de skiter fullständigt i detta. De har Gothia Cup som tydligen ger sköna pengar i klubbkassan. De har inte några stora stjärnor. De har inga stora sponsorer. Och heller ingen stor supporterskara. Men de bara kör på och är konsekvent för bra för superettan. Jag gillar detta!

Matchen imorgon är en riktig Ödesmatch. Jag är riktigt orolig och vet inte riktigt vad man ska göra. Man saknar spetskvalitet i år, och då är det riktigt svårt att vinna matcher. Det enda jag kan hoppas på är att David får spela på topp och lyckas hålla i bollen lite mer. Samtidigt får man hoppas att Sobra, Mendes och/eller Assis kommer att ta det sista steget under säsongen. Annars får man hoppas att miljonerna spenderas i sommar för att förstärka truppen. Kanske man ska ringa Fabio på andra sidan Atlanten. Om man sväljer stoltheten så vet man att man får ren kvalitet. Han är visserligen två år äldre idag, men jag är övertygad att han skulle bidra till årets KFF. Om man dessutom kunde låna tillbaka Ari, som sitter på bänken i AZ, så vore det helt fantastiskt, men det är väl att hoppas på lite för mycket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar